Zoek op trefwoord, naam of systeem:

Blog

  • 16
    maart
    2020
    Marloes Brilman, Technology Professional

    WAT ALS THUISWERKEN BINNEN JOUW ORGANISATIE NOG NIET (GOED) MOGELIJK IS? – COVID-19

    Binnen IT-land praten we al jaren over kreten als de moderne werkplek en werkplek 2.0. De werkplek die werken altijd en overal vanaf ieder device mogelijk maakt én waarbij de gebruikerservaring centraal staat. Een ideaalplaatje, maar in de praktijk is nog lang niet iedere organisatie zo ver. Wat als jouw organisatie tot deze groep behoort, maar nu toch graag snel grootschalig thuiswerken mogelijk wil maken?

    We zien op dit moment veel klanten worstelen met de uitdaging om zo snel mogelijk thuiswerken te faciliteren in het belang van de gezondheid en het welzijn van hun medewerkers. Maar aan de andere zijde staat ook het bedrijfsbelang. Roekeloos gedrag (houtje-touwtje-oplossingen die opgetuigd worden in het kader van snelheid) kan een organisatie later spreekwoordelijk ‘in de kont bijten’. De wereld lijkt misschien wel even stil te staan, de cybercriminelen zijn en blijven nog steeds actief. En in deze tijd ben je als onderneming op alle fronten kwetsbaar!

    Misschien ben je werkzaam in de retail en ligt er een enorme druk op je schouders om ervoor te zorgen dat jouw collega’s vanuit huis alle consumenten zo snel mogelijk online van dienst kunnen zijn, of ben je werkzaam bij een overheidsinstelling en word van je verwacht dat jij faciliteert dat alle ambtenaren thuis burgers van informatie kunnen voorzien en hen kunnen helpen bij al hun vragen – en zo zijn er nog tal van voorbeelden te bedenken. Het laatste wat je wilt is dat deze personen die in deze turbulente tijd ook onder druk staan niet over de juiste middelen beschikken om hun werk te kunnen doen.

    Ook bij het snel faciliteren van een thuiswerkplek is het belangrijk om te voldoen aan een aantal basisvoorwaarden met betrekking tot productiviteit en veiligheid! Veelgehoorde vragen die wij de afgelopen dagen binnen hebben gekregen:

    • Hoe kunnen we onze medewerkers zo snel mogelijk een thuiswerkplek bieden?
    • Hoe voorkomen we, vanaf de eerste minuut, dataverlies en datalekken?
    • Hoe kunnen we met eenvoudige oplossingen er op snelle manier voor zorgen dat onze medewerkers toegang hebben tot de data die zij nodig hebben, (grote) bestanden kunnen delen en vanaf afstand op een productieve manier kunnen samenwerken?
    • En wat zijn dan de kosten? Welke licenties zijn benodigd? Etc.

    Zelf ook prangende vragen over de thuiswerkplek? Weet dat wij ervoor u zijn. Wij kunnen én willen graag helpen!*

    Bel: 085 – 30 33 663 of mail: info@conoscenza.nl

    *Of u nu werkzaam bent in een ziekenhuis, gemeente, groothandel, accountantskantoor, onderwijsinstelling, bouw- of transportbedrijf!

mm

Auteur: Marloes Brilman, Marketing & Communicatie

Trefwoorden:

Email Marloes Brilman

Lees alle blogberichten van Marloes Brilman

Deel dit bericht

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *