Zoek op trefwoord, naam of systeem:

Blog

  • 27
    februari
    2018
    Marcel Funke, Technology Professional

    Customer Case: Concern voor Werk

    Concern voor Werk voert de sociale werkvoorziening en re-integratie trajecten uit voor de gemeenten Lelystad, Noordoostpolder, Urk en Zeewolde. Concern voor Werk bestaat uit drie vestigingen: twee in Emmeloord en één in Lelystad. Dagelijks is Concern voor Werk met zo’n 1200 personen werkzaam. Peter van der Mee is één van de drie directieleden, Dirk Hänschen en Arno Wildeboer bemannen de ICT afdeling van Concern voor Werk.

    IT landschap

    Concern voor Werk heeft een volledige Microsoft omgeving, waarbij het grootste gedeelte gevirtualiseerd is. Het is een Client Server omgeving en het totaal aantal gebruikers is 150. De keuze om voor een volledig op Microsoft gebaseerde omgeving te kiezen is een strategische geweest. Het backup systeem draait op Veeam. ConoScenza heeft de nieuwe backup procedure ontworpen en geïmplementeerd en neemt een deel van het beheer van de Microsoft omgeving op zich.

    Meteen een goed gevoel

    Dirk Hänschen: “We zijn bij ConoScenza terecht gekomen toen we anderhalf jaar geleden aanliepen tegen onze backup procedure. Deze moest nodig vernieuwd worden. Bovendien waren we niet tevreden over onze vorige ondersteuner waarbij met name de afspraken niet werden nagekomen.” Concern voor Werk had meteen een goed gevoel bij ConoScenza. Peter van der Mee: “Onze samenwerking met ConoScenza is begonnen op 1 januari 2017. ConoScenza had gelijk door waar de pijnpunten zaten. Naast de vernieuwing van de backup omgeving, hadden we een extra stuk ondersteuning nodig. Met twee personen op de ICT afdeling ben je erg kwetsbaar. Dan is het belangrijk dat je met een partner samenwerkt die haar afspraken nakomt. We zijn erg tevreden over het afgelopen jaar.”

    ConoScenza: een proactieve partner

    Het blijft niet alleen bij het beheer. Peter: “We kunnen alles neerleggen bij ConoScenza. Met het oog op de vernieuwde privacy wetgeving die 25 mei van kracht gaat, laten we ConoScenza bijvoorbeeld een check uitvoeren om te kijken welke zaken we nog dienen in te regelen. Puur en alleen omdat we er vertrouwen in hebben dat het goedkomt als we het door hen laten doen. Daarnaast ervaren we ConoScenza als proactieve partner. Voordat wij de vraag stellen, geeft ConoScenza adviezen over welke richting we op moeten. Dat werkt erg prettig.” Over de werkwijze van ConoScenza in het geval van calamiteiten is Concern voor Werk ook erg te spreken. Dirk: “We weten dat, in het geval van een calamiteit, ConoScenza een partner is die je kunt bellen en die, bij wijze van, alles laat vallen om jou weer up & running te krijgen. Je raakt niet verdwaald in allerlei processen en procedures. Ook wanneer we in een dergelijke situatie afhankelijk zijn van externe partijen kijkt ConoScenza naar wat zíj kunnen doen om te helpen. Dat geeft een heel veilig gevoel.”

    ‘Met kennis’

    Dirk Hänschen is erg tevreden over het kennisniveau van de professionals van ConoScenza. “ConoScenza betekent ‘met kennis’ en dat zie je ook terug. Elke professional van ConoScenza met wie we te maken krijgen is op de hoogte van onze situatie. Ze hoeven zich nooit in te lezen, want de interne kennisoverdracht heeft al plaatsgevonden. Dat zorgt er mede voor dat onze problemen in no time worden opgelost.” Dat er veel kennis is wordt ook snel duidelijk. Arno Wildeboer: “Over het algemeen is de kennis aanwezig, maar wanneer dat niet zo is wordt er heel snel contact gezocht met een ConoScenza collega die wel over de kennis beschikt. Dit bevordert de snelheid in de oplossing.” Peter van der Mee: “Wij hebben zelf slechts één omgeving. ConoScenza beheert meerdere omgevingen van verschillende klanten. Om die reden hebben zij informatie over of bepaalde zaken problemen veroorzaken. Zij weten of we direct moeten handelen in dergelijke situaties of dat het voor onze omgeving geen gevolgen heeft. Dat geeft rust.”

    Onderscheidend vermogen

    Het onderscheidend vermogen van ConoScenza zit ‘m in een aantal zaken. “ConoScenza houdt zich aan de afspraken, wat wij erg prettig vinden. Bovendien zijn ze altijd heel goed bereikbaar. Op verschillende manieren: Per mail, telefonisch, maar ook mobiel. Wij zien het als een uitbreiding van onze eigen afdeling.”, aldus Dirk. Peter vult aan: “ConoScenza komt op ons over als een stabiele organisatie. We zien weinig verloop in onze contacten bij ConoScenza. Dat is een teken van goed werkgeverschap, helemaal in een tijd en markt als deze. Ook dat geeft ons het vertrouwen dat we met de juiste partner samenwerken.

    Download de referentie van Concern voor Werk.

mm

Auteur: Marcel Funke, Directeur

Trefwoorden: Microsoft

Email Marcel Funke

Lees alle blogberichten van Marcel Funke

Deel dit bericht

Geen reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *